Ierland 2019

Ierland, westpunt van Europa.

Hier een voorlopig verslag van onze reis door ZW Ierland met een wat moeilijke start omdat onze vliegreis werd geannuleerd.

Na een geannuleerde vliegreis op zaterdag en een onmogelijkheid om op zondag te vliegen naar Cork (omdat alles vol was) zijn we op maandag, zei het met een uur vertraging, toch naar Cork in Ierland gevlogen waar we op het vliegveld door Evert, de camperverhuurder, werden afgehaald en na een autoritje van bijna 2 uur bij hem thuis werden onthaald met een heerlijke lunch.A2

Na de formaliteiten van de verhuur vertrokken we zo rond 15.30 uur met de camper naar Dingle waar we bij de Lidl inkopen hebben gedaan. Op de haven van Dingle hebben we onze eerste nacht doorgebracht.
Op dinsdag en woensdag de prachtige Slea Head Drive gereden met vele stops,
donderdag verder noordwaarts met de ferry de Shannon(grootste rivier van Ierland) over gestoken en naar Loop Head, afgelopen nacht bij de cliffs van Kilkee overnacht en langs de kust rijdend zijn we nu in Doolin aangekomen bij de cliffs of Moher, een belangrijke toeristische trekpleister van Ierland. Hier nemen we een vrije dag morgen en dan gaan we maandagmorgen uitgerust weer verder.
Het weer is prima, alle dagen droog met af en toe zon en temperaturen rond de 20 graden en Ierland is echt mooi!

Na de Clifs of Moher bezoeken we natuurgebied De Burren waar we ook in de vrije natuur moederziel alleen overnachten op een parkeerterrein, wat een rust.
We volgen daarna de kust tot Galway en besluiten van daar via Limerick en Cork naar de zuidkust te rijden. Onderweg bezoeken we nog het leuke stadje Adare en hebben we een overnachting in Blarney bij Cork. Bij Kilsale bereiken we zuidkust en gaan we via de Wild Atlantic Way (WAW) westwaarts waarbij we de mooiste plekjes tegenkomen. Uiteindelijk bereiken we Mizen Head, het uiterste ZW puntje van Ierland waar we ook overnachten.
Nu zijn we aangeland op een camping in Glencarrif na een prachtige rit genaamd Sheep Head Drive. Vanavond even douchen etc. want na 2 nachten vrij staan zijn we daar aan toe. Morgen weer fris en met volle watertank verder, kunnen we weer 1 of 2  nachtjes in de vrije natuur overnachten.
Daarna nog de Ring of Kerry rijden en Killarney bezoeken en  dan zit de reis er bijna weer op.

We vliegen van Schiphol naar Cork in het ZW van Ierland envandaar zullen we worden opgehaald door Evert van Veenendaal die met zijn bedrijf www.Eirexpress.nl de verhuurder is van onze camper. eirexpress plaats

kaartje ierland

De camper die we gehuurd hebben is een buscamper merk Chausson Twist met 2 bedden in de lengterichting.De camper is niet zo breed als een integraal of semi-integraal en dat schijnt in Ierland wel prettig te zijn omdat er vrij veel smalle wegen zijn.

camper ierland

5bcf10ee-b40d-4607-9e41-acf079cbfddc

Wat we natuurlijk gaan rijden is de Wild Atlantic Way (WAW), helemaal of in ieder geval een groot deel er van.

Of we te maken krijgen met een grenscontrole tussen Ierland en Noord Ierland hangt natuurlijk van de Brexit af maar dat zien we ter plekke wel.

Tijdens en na de reis zullen we hier verslag doen van onze reis.